Procedure for salg af andelslejligheder i A/B Koldinggade 31-35

 

 

Når du ønsker at sælge din andelslejlighed i AB Koldinggade 31-35, skal du gøre følgende:
 

  1. Orientér bestyrelse og administrator
    Fortæl bestyrelsen og administrator (Sjeldani), at du ønsker at opsige din andel.

    Dette gøres via kontaktformularen på vores hjemmeside.

     
  2. El- og VVS-tjek
    Få foretaget et el- og VVS-tjek af henholdsvis autoriseret elektriker og vvs'er:
    • El-tjek: kontakt Peter Dahl Jensen, som er vores hus-elektriker.
    • VVS-tjek: kontakt TH. Hansen, som er vores hus-vvs’er. 

      Du skal selv tage kontakt til dem og aftale tid for tjek. Du kan finde deres kontaktoplysninger på vores hjemmeside her. Som sælger er du ansvarlig for dokumentation på at el- og vvs-tjek er udført og denne skal bruges til vurderingen af lejligheden. Evt. mangler skal udbedres af sælger.

       
  3. Vurdering af din andel
    Kontakt vores vurderingsmand og aftal tid for gennemsyn af din lejlighed. Vi bruger Bent Bünning fra VEVU-Byggeteknik: email: bb@vevu.dk.

    Vurderingsmanden sender vurderingen til dig som andelshaver, bestyrelsen og administrator (Sjeldani).

     
  4. Opslag i opgange
    Når vurderingsrapporten foreligger, skal du sætte opslag op i de tre opgange. Her oplyser du, at du ønsker at sælge din lejlighed. Notér dato for hvornår opslaget er sat og lejlighedens beliggenhed (opgang, etage).

    Andelshavere, som er interesseret i at se/købe lejligheden, skal tage kontakt til dig inden for to uger. Hvis der ikke er interesse internt, kan eksternt salg herefter igangsættes.

     
  5. Kontakt administrator 
    Giv administrator (Sjeldani) besked, når køber er fundet. Det skal ske via Sjeldanis hjemmeside. Administrator udarbejder herefter en salgsaftale. Sjeldani sørger for, at køber skriftligt gøres bekendt med andelsboligforeningslovens bestemmelser om prisfastsættelse og straf, såfremt køber skal gøres bekendt hermed i henhold til gældende vedtægter

     
  6. Nøgleoverdragelse 
    Når du overdrager nøgler til den nye andelshaver, skal du sørge for, at en repræsentant fra bestyrelsen er til stede. Aftale om tidspunkt indgås med bestyrelsen.

 

Vær opmærksom på:

  • Alle relevante dokumenter (vedtægter, referater af GF, budgetter, årsrapporter osv.) kan findes på vores hjemmeside under Dokumentarkiv.
  • Administrator (Sjeldani) tager sig af alt det administrative omkring betaling/udbetaling osv. Kontaktperson hos Sjeldani er Lene Hansen.